Testy

Sigma 20 mm i 24 mm f/1.4 DG DN Art – test w dniu premiery

Jacek Sopotnicki / 08.08.2022

Jeszcze przed premierą, mogłem sprawdzić dwa nowe obiektywy: Sigma 20 mm i 24 mm f/1.4 DG DN Art. Jak sprawują się w praktyce? Kto powinien na nie w szczególności zwrócić uwagę? Czym różnią się od już dostępnych na rynku szkieł? 



Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że nowe obiektywy Sigma 20 mm F1.4 DG DN Art oraz 24 mm F1.4 DG DN Art to po prostu kolejne szerokokątne „stałki” na bagnet Sony E. Jest to jednak naprawdę świetna premiera, która wnosi mnóstwo nowego i dobrego zarówno dla astrofotografów jak i wszystkich użytkowników szerokokątnych obiektywów. Cała masa udoskonaleń i fenomenalna ostrość… Chwilka, chwilka — zobaczcie sami, jak prezentują się nowe obiektywy w praktyce!

Sigma 20 mm i 24 mm f/1.4 DG DN Art — test obiektywów

Pobierz zdjęcia RAW: Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art i Sigma 24 mm f/1.4 DG DN Art.

Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art 

Sprawdź cenę
Fotoforma

Sigma 24 mm f/1.4 DG DN Art 

Sprawdź cenę
Fotoforma

Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art

Pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art to nowa, bezlusterkowa wersja obiektywu Sigma 20 mm F1.4 DG HSM Art. Obiektyw został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o astrofotografii, ale powinien sprawdzić się także w reportażu, zdjęciach krajobrazowych czy fotografii ślubnej.

Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art
Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art

Pomimo ultraszerokokątnego kąta widzenia i bardzo dużej przysłony, nowy obiektyw został wyposażony w przedni gwint do montowania filtrów, ochronnych, szarych czy polaryzacyjnych. Ma to ogromne znaczenie m.in. dla fotografów krajobrazu. Obiektyw jest również wyposażony w tylny uchwyt filtrów, co daje fotografom swobodę łączenia wielu filtrów — na przykład użycie przedniego filtra w celu zmniejszenia ilości światła zanieczyszczenia i tylny filtr zmiękczający do nocnych zdjęć krajobrazów z rozgwieżdżonym niebem. Nowy przełącznik MFL (Manual Focus Lock) wyłączający przypadkową zmianę ostrości, ułatwia skoncentrowanie się na zdjęciu bez martwienia się o przypadkowe rozogniskowanie. Obiektyw jest wyposażony w element ułatwiający montaż ogrzewaczy zapobiegających kondensacji rosy na soczewkach, podczas nocnych zdjęć. 

Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art
Sigma 20 mm f/1.4 DG DN Art

Specyfikacja techniczna:

  • Konstrukcja obiektywu: 15 grup, 17 elementów (2 soczewki SLD i 3 soczewki asferyczne)
  • Kąt widzenia: 94,5°
  • Liczba listków przysłony: 11
  • Minimalna przysłona: f/16
  • Minimalna odległość ogniskowania: 23 cm
  • 11-listkowa kołowa przysłona
  • Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:6,1
  • Rozmiar filtra: φ82 mm
  • Wymiary (średnica × długość): φ87,8 mm × 111,2 mm
  • Waga: 635 g
  • Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 sierpnia 2022 r.
  • Sugerowana cena detaliczna: 4 790 zł.

Sigma 24 mm f/1.4 DG DN Art

Druga z dzisiejszych nowości, Sigma 24 mm f/1.4 DG DN Art, to obiektyw o wszechstronnej i klasycznej ogniskowej i jasności f/1.4, co sprawia, że będzie on idealnym wyborem w wielu fotograficznych sytuacjach, od klasycznych reportaży eventowych i ulicznych, po zdjęcia architektoniczne, a nawet nocne astrofotografie. W konstrukcji zastosowano aż 17 elementów, dzięki czemu niemal zupełnie wyeliminowano aberrację optyczną czy komę. Dodatkowe cechy, takie jak przedni gwint filtrów, możliwość stosowania filtrów tylnych i przydatne przyciski funkcyjne, w tym nowy przełącznik MFL (Manual Focus Lock), jeszcze bardziej rozszerzają możliwości i wszechstronność obiektywu.

Sigma 24 mm f/1.4 DG DN Art
Sigma 24 mm f/1.4 DG DN Art

Specyfikacja techniczna:

  • Konstrukcja obiektywu: 14 grup, 17 elementów (2 FLD, 1 SLD i 4 soczewki asferyczne)
  • Kąt widzenia: 84,1
  • Liczba listków przysłony: 11
  • Minimalna przysłona: f/16
  • Minimalna odległość ogniskowania: 25 cm
  • 11-listkowa zaokrąglona przysłona
  • Maksymalna skala odwzorowania: 1:7,1
  • Średnica filtra: φ72 mm
  • Wymiary (maksymalna średnica × długość): φ75,7 mm × 95,5 mm
  • Waga: 520 g
  • Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 26 sierpnia 2022
  • Sugerowana cena detaliczna: 4 290 zł.

Jacek Sopotnicki

Fotograf, filmowiec, vloger. Absolwent PWSFTViT wydz. operatorski kier. fotografia. Specjalizuje się w fotografii podróżniczej, zdjęciach przemysłu, oraz fotografii stockowej. Oczywiście robi też sesje ślubne, w co zawsze wkłada sporo serca. Wykonywał zdjęcia dla grupy MAN Ferrostaal, CRH Klinkier, Grupy Kaefer, Sika Group AG oraz wielu innych firm. Publikował swoje prace w magazynach takich jak 'Auto Świat', 'WRC', 'Echo'. Jest również aktywny jako artysta i autor cykli fotograficznych 'Street', 'Stacja końcowa', 'Człowiek w uniformie', zorganizował wystawy indywidualne, oraz brał udział w wielu wystawach zbiorowych.

Więcej w kategorii: Testy

Testy

Zhiyun Crane 2S – recenzja. Gimbal legenda w nowej odsłonie

Testy

Zabrałem DJI Action 2 na rower w góry. Praktyczny test nowej kamery sportowej

Testy

XTORM 130W Titan 27200 mAh – potężny powerbank dla nowoczesnych twórców

Rzetelne testy naszych specjalistów

Testy

3 Legged Thing Punks 2.0 – sprawdzamy nowe zbuntowane statywy

Poradniki

3 powody, dlaczego warto wybrać karty pamięci Angelbird

Testy

4 powody, dla których Fujifilm X-T4 to mistrz uniwersalności

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco