Materiały wideo

Fotoforma rozwija się dynamicznie i otwiera salon we Wrocławiu

Krzysztof Basel / 07.09.2021



Fotoforma, wiodący autoryzowany sprzedawca największych marek FOTO-VIDEO w Polsce, otwiera swój drugi stacjonarny sklep! Już w najbliższą sobotę 11 września o godzinie 10:00 ruszy salon Fotoforma we Wrocławiu przy ul. Odrzańskiej 24/29. To jednak nie koniec dużych zmian i dynamicznego rozwoju firmy.

Nowy salon Fotoforma we Wrocławiu startuje już 11 września

Lokalni fotografowie doskonale znają adres ul. Odrzańskiej 24/29. Od lat działał tu zaprzyjaźniony z Fotoformą, sklep fotograficzny Foto-Master, który miał duży wkład w rozwój i popularyzację fotografii w Polsce, a w szczególności na Dolnym Śląsku. Teraz salon na Odrzańskiej nabierze zupełnie nowego życia. 

Chcemy, aby nasz salon był miejscem tętniącym życiem, w którym każdy twórca jest mile widziany. Mamy w planach organizację wielu warsztatów, spotkań autorskich, czy pokazów, które pozwolą nam się rozwijać, budować świadomość tworzenia, testować najnowsze sprzęty. Dysponujemy nie tylko sporą przestrzenią w salonie. Pierwsze skrzypce gra tu nowa, pełna pasji i zaangażowania załoga sklepu. Razem chcemy stworzyć najlepszy salon tego typu na Dolnym Śląsku i wspierać popularyzację pasji do fotografowania i filmowania – mówi Krzysztof Markunas, kierownik salonu Fotoforma we Wrocławiu.

Mieszkańcy Dolnego Śląska od dawna stanowili znaczącą część klientów sklepu fotoforma.pl. Natomiast dzięki nowemu salonowi Fotoforma we Wrocławiu, wrocławianie zyskają większy dostęp na miejscu do sprzętu od największych, renomowanych marek foto i wideo na świecie, jak Sony, Canon, Nikon, Fujifilm, Panasonic, Olympus, Leica, Hasselblad, Sigma, Profoto, Tamron, Blackmagic, Atomos i wiele, wiele innych. Sklep stacjonarny to nie tylko usytuowany w samym centrum miasta punkt do odbioru zamówień. To przede wszystkim miejsce, gdzie każdy może przyjść, zobaczyć sprzęt przed zakupem oraz skonsultować się z wykwalifikowaną załogą, chętną do pomocy.

35 mm, 13 s, f/13, ISO 100, + 0.3 EV | Sony FE 16-35mm F2.8 GM
Nowy salon Fotoforma we Wrocławiu jest ulokowany kilka minut spacerem od zabytkowego, tętniącego życiem Rynku. Fot. Krzysztof Basel

Od sklepu w Warszawie, po duży e-commerce, czyli „po prostu obraz i dźwięk”.

Fotoforma powstała w 2002 roku jako nieduży sklep zrodzony z młodzieńczej pasji jej założyciela. Od 2007 roku, Fotoforma stopniowo uzyskiwała większość liczących się na rynku autoryzacji najlepszych marek fotograficznych. Dziś, dekadę później, Fotoforma to specjalistyczny dostawca rozwiązań fotograficznych oraz wideo z wartością dodaną. Oznacza to, że nie jest to jedynie dostawca pudełek. To sklep, który zaraża pasją do tworzenia, doradza, wspiera przy decyzjach zakupowych. Oferuje wsparcie po sprzedażowe, bezpieczeństwo zakupów, daje gwarancję rzetelności, legalności pochodzenia sprzętu, oraz wysokiej dostępności i szybkiej dostawy.

Salon Fotoforma przy ul. Andersa 21 w Warszawie.

Ostatnia inwestycja w nowy, większy, profesjonalny magazyn centralny, pozwoliła zwiększyć stany magazynowe towarów, co przekłada się na większą dostępność „od ręki” wielu sprzętów. To wszystko w czasach pandemii i kryzysu związanego z ograniczoną dostępnością wielu produktów.

Dzisiaj Fotoforma to już nie tylko stacjonarny punkt przy ul. Andersa 21 w Warszawie. Fotoforma to dziś jeden z największych i najszybciej rosnących sklepów internetowych z branży foto i wideo w Polsce, który dociera do ponad 150 tysięcy pasjonatów i realizuje tysiące zamówień miesięcznie. 

W ostatnich latach, a nawet miesiącach, Fotoforma mocno poszerzyła ofertę. Latem tego roku, sklep został autoryzowanym dystrybutorem marki Panasonic i Epson, dzięki czemu ma w swoim portfolio autoryzacje na sprzedaż wszystkich najważniejszych marek z działki foto i wideo.

Sklep dynamicznie się zmienia. Podążamy za galopującymi trendami rynku e-commerce, ale również za zmieniającymi się potrzebami naszych klientów. Wnikliwy obserwator mógł dostrzec, że niedawno drobnemu odświeżeniu uległo logo Fotoformy, w którym pojawił się dopisek „po prostu obraz i dźwięk”, zamiast „po prostu fotografuj”. To mała zmiana, która jednak trafnie ilustruje, w jakim kierunku zmierza firma. Dzisiaj Fotoforma to sklep z fotografią w DNA, ale wideo, czyli obraz i dźwięk, to naturalny kierunek rozwoju, w którym podążamy. Podobnie, jak aparat fotograficzny nie służy dzisiaj wyłączenie do robienia zdjęć, tylko jest wybierany jako narzędzie do nagrywania filmów. Jesteśmy nowoczesnym dostawcą sprzętu na współczesnych twórców treści, jak i tradycyjnych fotografów i pasjonatów – powiedział Michał Tobiasz, CEO i współwłaściciel sklepu Fotoforma.

Michał Tobiasz to doświadczony e-commerce i marketing manager, który jest związany z Fotoformą od kilku lat. W lipcu objął stanowisko CEO oraz współwłaściciela. Stery nad firmą przejął od Bogusława Drwięgi, założyciela Fotoformy, który zostaje w organizacji. 

Rozwój, dzielenie się widzą i popularyzacja pasji do fotografii i filmowania

Fotoforma to dwa stacjonarne sklepy, duży e-commerce, ale także liczący się na rynku wydawca oraz popularyzator pasji do fotografii i filmowania. Od niemal roku, Fotoforma wydaje zyskujący na popularności serwis dla twórców foto i wideo www.poprostufotografuj.pl, gdzie można znaleźć obszerne poradniki, testy czy inspirujące wywiady. Dynamicznie rozwija się również kanał na YouTube, gdzie regularnie publikowane są autorskie materiały wideo o fotografii, nagrywaniu filmów czy recenzje najważniejszych sprzętów na rynku. Nie zabrakło aktywności w mediach społecznościowych. 

Co tydzień, na profilu Fotoforma na Facebooku, Andrzej Grudzień prowadzi serię relacji na żywo „Fotoforma LIVE”. Wisienką na torcie jest Fotoforma Masterclass, czyli nowy cykl wywiadów prowadzonych przez Krzysztofa Basela – doświadczonego dziennikarza, wieloletniego redaktora naczelnego serwisu Fotoblogia.pl. Basel zaprasza do studia we Wrocławiu najlepszych polskich fotografów i twórców wideo, jak Tomasz Markowski, Tomasz Tomaszewski czy Karol Nienartowicz. A to dopiero początek listy gości.

Poza tym firma organizuje warsztaty i szkolenia z wiodącymi, polskimi twórcami, jak Łukasz Skwiot, Marian Chrzan, Jakub Kaźmierczyk, Rafał Makieła, Maja Kupidura, czy Ann Podsiedlik.

Krzysztof Basel

Dziennikarz, fotograf, twórca treści marketingowych z ponad 15-letnim stażem. Od lat związany z mediami foto i tech oraz branżą e-commerce. Przez niemal dekadę prowadził największy polski serwis o fotografii Fotoblogia.pl (Wirtualna Polska), a także pisał dla Spider's Web, fotopolis.pl czy Digital Camera Polska. Pracował też dla takich marek, jak Amazon, Allegro, Ceneo, Netguru, Divante czy TotalMoney.pl. Ceni szczery fotoreportaż, architektoniczny minimalizm, zdjęcia pokazujące prawdziwe życie, ale i intrygujące ujęcia z drona, dzięki którym odkrywa otaczający świat na nowo.

Więcej w kategorii: Materiały wideo

Wywiady

Zbigniew Furman: portret autorski i fotografia dzieł sztuki [wywiad]

Wywiady

Wszystko o wydrukach i odbitkach fotograficznych. Rozmawiałem z Piotrem Olekiem

Testy

Viltrox AF 23 mm, 33 mm, 56 mm, f/1.4 XF — sprawdzamy „trójcę” do Fujifilm X

Rzetelne testy naszych specjalistów

Testy

3 Legged Thing Punks 2.0 – sprawdzamy nowe zbuntowane statywy

Poradniki

3 powody, dlaczego warto wybrać karty pamięci Angelbird

Testy

4 powody, dla których Fujifilm X-T4 to mistrz uniwersalności

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco